SEO dla początkujących – czym jest off-page SEO?
Poradniki
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

SEO dla początkujących – czym jest off-page SEO?

Optymalizacja to dużo więcej niż tylko on-page SEO. Nie chodzi tylko o treść Twojej strony i o to, jak poprawić jej strukturę. Działania te obejmują jednak również czynniki, które nie są bezpośrednio związane z Twoją witryną, ale mają duży wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednym z tych czynników jest off-page SEO, które składa się z różnych działań pomagających zwiększyć ruch do Twojej witryny dzięki jej obecności w innych miejscach poza Google, takich jak profile mediów społecznościowych. Dowiedz się, dlaczego off-page SEO jest tak ważne i jak wpływa na pozycję Twojej witryny.

Czym jest off-page SEO?

Off-page SEO to część optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, której nie możesz kontrolować. Składają się na nią elementy, które dzieją się poza Twoją witryną, jak np. linki z innych stron prowadzące do Twojej witryny lub wzmianki na platformach mediów społecznościowych.

Dlaczego off-page SEO jest równie ważne jak działania on-page?

Link building jest kluczową częścią SEO. Istnieje tak wiele sposobów na zdobycie linków, na przykład:

  • zrób kampanię outreach,
  • zamieszczaj posty na mediach społecznościowych i poproś innych o udostępnienie twoich treści,
  • stwórz wpis gościnny na innej stronie/blogu, z którym masz jakieś powiązania.

Włączenie do swojej strategii działań off-page SEO umożliwia szybszą poprawę pozycji w wyszukiwarkach, niż mogą zapewnić same działania on-page. Im więcej wartościowych backlinków kierujących do twojej domeny, tym bardziej prawdopodobne jest, że Google umieści Cię wyżej w wynikach wyszukiwania.

Znaczenie domain authority

Domain authority to system rankingowy używany przez wyszukiwarki do określenia, jak dobrze zoptymalizowana jest dana strona. Jest on obliczany przy użyciu kilku czynników, w tym:

  • liczby linków wskazujących na Twoją witrynę,
  • jakości tych linków,
  • prędkości ładowania strony.

Możesz zmierzyć wynik DA za pomocą darmowego narzędzia Moz. Jest to bardzo ważne, ponieważ dzięki temu będziesz wiedzieć, do których stron warto linkować, aby uzyskać od nich link juice.

Dbanie o off-page SEO może pomóc Ci uzyskać lepszą pozycję w SERP

Teraz, gdy już wiesz, czym jest off-page SEO i jak działa, czas zacząć je wdrażać. Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić – od wzmianek o marce w mediach społecznościowych do budowania linków z odpowiednich stron i gościnnych wpisów na blogach. Przy wyborze strategii działań nie zapominaj o innych czynnikach, takich jak autorytet domeny. Sprawi to, że Twoja optymalizacja będzie jeszcze bardziej skuteczna!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
SEMrush – Opis narzędzia SEO
SEMrush – Opis narzędzia SEO
W dzisiejszej erze cyfrowej posiadanie silnej obecności online jest niezbędne dla każdej firmy lub strony internetowej, aby odnieść sukces. Jednym z kluczowych aspektów budowania udanej obecności online jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). A jeśli chodzi o SEO, nie ma lepszego narzędzia niż Semrush.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zoptymalizować strony produktowe?
Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zoptymalizować strony produktowe?
Pozycjonowanie sklepów internetowych to kluczowy czynnik sukcesu. Istnieje wiele aspektów, które wpływają na ranking w wynikach wyszukiwania, ale nic nie jest ważniejsze niż treść na Twojej stronie. Jakość i trafność Twoich stron produktowych są tym, co pozwoli Ci nie zagubić się w morzu wyników wyszukiwania i znaleźć się w czołówce SERP.
Trendy w pozycjonowaniu: Co nowego w algorytmach wyszukiwarek?
Trendy w pozycjonowaniu: Co nowego w algorytmach wyszukiwarek?
Ostatnie lata przyniosły znaczące zmiany w algorytmach wyszukiwarek, które zrewolucjonizowały proces pozycjonowania stron internetowych.
Ostatnie wpisy