Optymalizacja to dużo więcej niż tylko on-page SEO. Nie chodzi tylko o treść Twojej strony i o to, jak poprawić jej strukturę. Działania te obejmują jednak również czynniki, które nie są bezpośrednio związane z Twoją witryną, ale mają duży wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednym z tych czynników jest off-page SEO, które składa się z różnych działań pomagających zwiększyć ruch do Twojej witryny dzięki jej obecności w innych miejscach poza Google, takich jak profile mediów społecznościowych. Dowiedz się, dlaczego off-page SEO jest tak ważne i jak wpływa na pozycję Twojej witryny.
Off-page SEO to część optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, której nie możesz kontrolować. Składają się na nią elementy, które dzieją się poza Twoją witryną, jak np. linki z innych stron prowadzące do Twojej witryny lub wzmianki na platformach mediów społecznościowych.
Link building jest kluczową częścią SEO. Istnieje tak wiele sposobów na zdobycie linków, na przykład:
Włączenie do swojej strategii działań off-page SEO umożliwia szybszą poprawę pozycji w wyszukiwarkach, niż mogą zapewnić same działania on-page. Im więcej wartościowych backlinków kierujących do twojej domeny, tym bardziej prawdopodobne jest, że Google umieści Cię wyżej w wynikach wyszukiwania.
Domain authority to system rankingowy używany przez wyszukiwarki do określenia, jak dobrze zoptymalizowana jest dana strona. Jest on obliczany przy użyciu kilku czynników, w tym:
Możesz zmierzyć wynik DA za pomocą darmowego narzędzia Moz. Jest to bardzo ważne, ponieważ dzięki temu będziesz wiedzieć, do których stron warto linkować, aby uzyskać od nich link juice.
Teraz, gdy już wiesz, czym jest off-page SEO i jak działa, czas zacząć je wdrażać. Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić – od wzmianek o marce w mediach społecznościowych do budowania linków z odpowiednich stron i gościnnych wpisów na blogach. Przy wyborze strategii działań nie zapominaj o innych czynnikach, takich jak autorytet domeny. Sprawi to, że Twoja optymalizacja będzie jeszcze bardziej skuteczna!