Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zoptymalizować strony produktowe?
Poradniki
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak zoptymalizować strony produktowe?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to kluczowy czynnik sukcesu. Istnieje wiele aspektów, które wpływają na ranking w wynikach wyszukiwania, ale nic nie jest ważniejsze niż treść na Twojej stronie. Jakość i trafność Twoich stron produktowych są tym, co pozwoli Ci nie zagubić się w morzu wyników wyszukiwania i znaleźć się w czołówce SERP.

Podstawowe błędy w e-commerce

Warto zacząć jednak od analizy powodów, dla których klienci często nie znajdują w sklepie internetowym produktów, których szukają. Najczęstsze z nich to:

  • słabo posegregowane kategorie lub zła nawigacja na stronie;
  • brak informacji o produktach;
  • brak funkcji wyszukiwania;
  • treści promocyjne (reklamy), które odciągają odwiedzających od ich celu, jakim jest znalezienie informacji o produktach;
  • brak zaufania wobec marki lub firmy.

Nieodpowiednio zaprojektowana witryna nigdy nie osiągnie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Zastanów się więc, jak zapobiec tym problemom i stwórz witrynę, która będzie chętnie odwiedzana przez użytkowników.

Jak stworzyć odpowiednią stronę produktową?

Aby pomóc Ci zacząć, stworzyliśmy listę wszystkich kluczowych elementów, które należy wziąć pod uwagę podczas optymalizacji stron produktowych, aby pozycjonowanie sklepów zakończyło się sukcesem.

Słowa kluczowe

Na pewno wiesz już, że tytuły oraz opisy produktów na Twojej stronie powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Nadszedł więc czas, aby dowiedzieć się, które frazy są rzeczywiście istotne dla Twoich produktów lub usług. To pomoże Ci określić, jakie słowa kluczowe powinny być zawarte na każdej stronie i z jaką częstotliwością powinieneś je stosować.

Używaj tytułów i opisów przyjaznych dla SEO

Ludzie szukają produktów online przed ich zakupem. Dlatego ważne jest, abyś używał przyjaznych dla SEO tytułów i opisów na stronach produktów, aby znaleźć się w wynikach wyszukiwania i dać użytkownikom dokładnie to, czego szukają. W przypadku dużej konkurencyjności jakiejś frazy, np. „buty damskie”, zastosuj słowa kluczowe z długim ogonem, takie jak „czerwone buty na obcasie”. Wówczas szansa na pojawienie się w Google i dotarcie do użytkowników szukających Twoich produktów wzrasta.

Odpowiednie zdjęcia

Zamieść na stronie zdjęcia, które pokazują produkt. Zadbaj o odpowiednią jakość i nie używaj zdjęć stockowych. Postaraj się też, aby na stronie pojawiło się więcej niż jedno zdjęcie i by były one różnorodne. Musisz pamiętać również o optymalizacji obrazów na stronach produktowych. Każde zdjęcie powinno zawierać atrybut ALT oraz tytuł. Warto dopilnować, aby miało odpowiedni format i rozdzielczość, tak by nie przeciążać strony.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Baner reklamowy – dlaczego jest to dobra forma reklamy?
Baner reklamowy – dlaczego jest to dobra forma reklamy?
Baner reklamowy to jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych sposobów na promowanie swojej firmy, produktu lub usługi. Jest to forma reklamy, która skupia się na przekazywaniu informacji za pomocą grafiki i tekstu, umieszczonych na specjalnie przygotowanej powierzchni.
Ahrefs – opis narzędzia SEO
Ahrefs – opis narzędzia SEO
Czy jesteś zmęczony zgadywaniem, jakich słów kluczowych użyć w swoich treściach i zastanawianiem się, dlaczego Twoja strona nie zajmuje wyższej pozycji w wyszukiwarkach? Nie szukaj dalej niż Ahrefs, ostateczne narzędzie SEO dla cyfrowych marketerów.
Trendy w pozycjonowaniu: Co nowego w algorytmach wyszukiwarek?
Trendy w pozycjonowaniu: Co nowego w algorytmach wyszukiwarek?
Ostatnie lata przyniosły znaczące zmiany w algorytmach wyszukiwarek, które zrewolucjonizowały proces pozycjonowania stron internetowych.
Ostatnie wpisy